Oslo - Here we Come

Postgirobyggetkonsert- Hotell - Sushi - Kjreste - Bestekamerat er vel stikkord for denne fantastiske helga.

ystein og jeg dro inn med Gjviktoget fredag formiddag og var vel framme utp ettermiddagen.
Visste navnet p hotellet, som var Thon Hotell Spektrum, og snn nogenlunde hvor det l hen s
da var det sette kursen mot hotellet for innsjekk. Men med vr retningssans s var dette en utfordring.
Takk og lov for kart sier jeg ;) Etter mye om og men fikk vi sjekket inn p hotellet og kommet inn p rommet
som l i 3.etg. Det var stort og tilrettelagt, og beligenheten var topp og sentral s veldig fornyd med det.
Slapppet av litt p rommet, og jeg tok selvflgelig et par glass med rdvin fr det var tid for sette
kursen mot Rockefeller og Postgirobyggetkonsert. Sensommerens store hydepunkt!
Heldigvis var vi tidlig ute, og da fikk vi god plass med god hjelp fra crewet p Rockefeller.

Ble stende helt inntil scena, men heldigvis litt skjermet fra de altfor hye menneskene, og folk var veldig
flinke til vise hensyn, som vanlig p Postgirobyggetkonsertene. Selve konserten begynte ikke fr 22:30, men
oppvarming og venting hrer med :)
De kom p 22:35, alts noen minutter forsinket, men det var vel verdt ventinga!De spilte alle de sangene, som
jeg ventet f hre, godsangene som jeg kaller de. Kan nevne "Solskinnsdag", "Idyll", "Barn av regnbuen" m flere.
Publikum sang med og det hrer med p deres konserter! Og med snn stemning gjr det ingenting om man fr
et lglass i nakken ,som jeg gjorde ;)
Ved midtnatt ga de seg, og det var tid for dra tilbake til hotellet, i Oslo, i mrket.
Det var en liten utfordring, men heldigvis traff vi p mange hjelpsomme folk, og da fant vi fram til slutt.
Det var godt komme tilbake til hotellet m jeg innrmme. Ble tv titting resten av kvelden.

Lrdag vknet vi relativt tidlig, for vi hadde bestemt oss for bruke dagen skikkelig, s vi stod opp til frokost.
Frokosten var en liten skuffelse, s vi kjpe oss mat p Meny senere.
Slappet av litt etter at vi hadde spist frokost med sjokolade og brus, fr vi traff en felles kamerat av
oss, som ogs var min forlover i bryllupet, Sone.Veldig koselig! Han ga oss en liten guidet tur i Grnlandsomrdet
i Oslo, fr vi gikk for spise. Jeg hadde lenget ymtet om at jeg hadde lyst til smake sushi. Sone viste vei til
et sted hvor de serverte dette, og jeg m innrmme at jeg var veldig spent.
Sushi var utrolig godt! ystein var nok litt skeptisk, s han bestilte kylling.
Uansett : Anbefaler folk prve i allefall! Fikk ogs se hvor Sone bodde.

Timene gikk fort i Oslo med godt selskap, og godt var det komme tilbake p hotellet ved 20 tida.
Stakkars guttaboys med utsatt for min latterkrampe, som de s ofte gjr, men denne gangen i edru tilstand.
Sone lurte p om jeg trenge surstoff der jeg satt...

Kveldsmaten ble rundstykke med lettere nkkelost og rdvin. Det var absolutt ingenting p tven, s vi tok tidlig
kvelden. Kanskje like greit siden vi skulle hjem dagen etter.

Sndagen ble brukt til reising og frakting av bagasje. Turen fra hotellet og tilbake til Oslo S gikk betraktlig
bedre enn turen til hotellet. ystein og jeg fant vel ut da, at vi p fredag hadde tatt en undvendig lang
omvei til Spectrum Hotell. Da har man kanskje lrt,men likevel glad vi hadde kart p fredag.

Tok 13:07 toget tilbake til Oslo S. Jeg vil forvrig benytte sjansen til si at jeg til tross for at NSB har ftt
mange negative tilbakemeldinger, s er jeg fornyd med de som jobber p Gjvikbanen og synes servicen er god.

Var tilbake p Raufoss ved 15:00 og var slitne, men fornyde etter turen som skal gjentas :)
Fornyd med tilrettelegginga av hotellet ogs, selv om skranken p resepsjonen var vel hy, s var vennligheten og
hjelpsomheten til personalet god.

Linker til Rockefeller og Thon Hotell Spectrum :

http://www.rockefeller.no/(Rockefeller og Sentrum Scene)